spot_img
7.2 C
Brno
spot_img
DomůAktuálněFirmy chtějí ve vozových parcích elektromobily namísto klasických aut

Firmy chtějí ve vozových parcích elektromobily namísto klasických aut

Firmy mění flotily svých vozů. Za poslední rok cítit přesun od dieselového na benzínový pohon.
V nejbližších měsících se dá očekávat výrazný nástup elektromobilů jako služebních vozidel.

Firmy v posledním období reagovali na aféru dieselgate. Dieselové auta mění na benzínové, které navíc nákladově vycházejí výhodnější. Firmy jsou v porovnání s minulostí zodpovědněji a hledají způsoby, jak ochránit životní prostředí. Posun k elektrickým autům bude následovat v dalším kroku. Vyčkává se jen na nové dotační schémata.

Rozmachu elektromobility bránili Česku několik faktorů. Nabíjecí infrastruktura nebyla dost početná a dojezd těchto vozidel, který byl poměrně nízký. To se již v současnosti změnilo. Tím, že se odstranily, expanzi elektromobilů to nebrání. Pro firmy jsou důležité náklady a při elektromobilech se šetří na spotřebě pohonných látek a na servisu, vítáme i novelu zákona o energetické náročnosti budov, zavádějící povinnost pro vlastníka nové nebo významně obnovované budovy, která má více než 10 parkovacích míst, respektive nebytové budovy s více než 20 parkovacími místy, vybavit ji nabíjecími stanicemi elektrických vozidel a infrastrukturou vedení.

Více elektromobilů i v Čechách
Podpora nákupu elektromobilů se v Čechách zintenzivní. „Stát má zájem dotovat nákup elektromobilů. Celá schéma bude dotovaná z prostředků ministerstva průmyslu, tedy ze státního rozpočtu, a to včetně infrastruktury – nabíjecích stanic,“ přiblížil ministr průmyslu. Dosavadní dotační schéma v celkové výši 1,5 miliardy korun.

Přestože se elektromobilita ukazuje jako směr budoucího rozvoje automobilismu, němečtí vědci zpochybnili ekologičnost elektromobilů. Podle nové studie pomáhají životnímu prostředí jen na papíře a ve skutečnosti jsou škodlivější než auta se spalovacími motory. Zprávu zveřejněnou 17. dubna vypracoval profesor fyziky na Kolínské univerzitě Christoph Buchal a jeho kolegové z ekonomického institutu Ifo Hans-Dieter Karl a Hans-Werner Sinn. Pokud se vezmou v úvahu emise oxidu uhličitého (CO2) vyprodukované při výrobě baterií a při výrobě elektřiny v Německu, elektromobily zatěžují ovzduší o 11% až 28% více než auta se spalovacími motory. Hodně energie se totiž spotřebuje při těžbě a zpracování lithia, kobaltu a manganu používaných při výrobě baterií do aut.

- Reklama -magazin

Redakce doporučuje

Nejnovější články